

Systematisk Investment Controller søges til innovativ FinTech-virksomhed i Aarhus
Har du en økonomiprofil, og har du kendskab til finansverdenen og investeringsområdet? Og synes du, det kunne være spændende at arbejde i en FinTech-virksomhed?
Så søg stillingen som vores nye Investment Controller.
Om Aleta
Aleta er en FinTech-virksomhed, der hjælper formuende organisationer, virksomheder og private investorer med at få overblik over hele deres formue. Det kan være en stor udfordring for dem, da store formuer ofte er komplekse og spredt ud på både forskellige lande, aktivklasser og valutaer. Trods deres komplekse formuer ser vi imidlertid, at mange fortsat håndterer deres formue meget manuelt, hvilket er tidskrævende og øger risikoen for fejl i data.
Hos Aleta sørger vi for at samle alle deres data i én platform, så de får et komplet overblik, og med avancerede features kan de analysere deres formue fra alle ledder og kanter. På den måde får de maksimal værdi ud af deres data og et solidt grundlag for at evaluere deres investeringer.
Blandt vores kunder oplever vi desuden et øget fokus på, hvordan virksomhederne i deres portefølje påvirker verden omkring dem. Og vi har en stærk tro på, at afkast og impact i stigende grad vil gå hånd i hånd fremover.
Hos Aleta sidder vi ca. 40 personer, som er en blanding af studentermedarbejdere og fuldtidsansatte, der alle har kompetencer inden for finans og softwareudvikling. Vi har et stærkt fællesskab, og der bliver ofte taget initiativ til sociale aktiviteter uden for arbejdstiden, som man kan deltage i, hvis man har lyst.
Jobbet
Stillingen er et fuldtidsjob, og du bliver en vigtig del af vores driftsteam, hvor dine og teamets ansvarsområder vil kunne afspejle sig i følgende opgaver:
- Daglig registrering og kvalitetssikring af finansielle transaktioner, fx fra en handel indgås, til der leveres værdipapirregnskab til kunden
- Kvalitetssikring af data til kunderne
- Løbende afstemning og registrering af komplekse produkter
- Daglig og månedsvis rapportering til vores kunder
- Kunderegnskaber
- Kontakt med kunder og banker
- Implementering af nye kunder og kvalitetssikring i denne proces
Du vil desuden have indflydelse på udviklingen inden for driftsområdet og være med til at drive projekter og generel udvikling i teamet. Du vil komme til at spille en stor rolle i at udnytte synergierne i relation til de øvrige afdelinger af Aleta, hvor de interne processer og procedurer er under kontinuerlig udvikling og optimering.
Din profil
- Du har en videregående finansiel uddannelse såsom Cand.merc., Cand.oecon., HD 2. del finansiering, el.lign.
- Vi forventer, at du arbejder systematisk og præcist
- Du trives med at have flere bolde i luften
- Du skal desuden have meget stærke værdier, hvad angår ærlighed og respekt
- Derudover er det et must, at du omgås fortrolige oplysninger med den højeste grad af diskretion
- Du skal have et højt drive og kunne arbejde selvstændigt med din egen portefølje af kunder
Faglige kompetencer
- Høj faglighed inden for finans og/eller økonomi
- Flair for IT – kendskab til kodesprog eller programmer er et plus
- En interesse for procesoptimering og udnyttelse af digitalisering/IT til dette formål
- Detaljeret og sikrer høj kvalitet
- Gode engelskkundskaber
Personlige kompetencer
- Team-orienteret
- Ansvarsfuld og omhyggelig
- Trives i et hektisk arbejdsmiljø og evner at holde overblik
- Godt humør
Vi tilbyder et arbejdsmiljø med meget stor åbenhed og et grundlæggende ønske om, at vi i fællesskab fejrer vore sejre.
Løn efter kvalifikationer.
Kontor: Ingerslevs Boulevard 3, 8000 Aarhus C
Ansøgningsfrist: Samtaler afholdes løbende.